Åpent temamøte om borgerlønn

Velkommen til åpent møtet om borgerlønn, arrangert av MDG Sarpsborg. Arrangementet er åpent for alle, både medlemmer og ikke-medlemmer.

11. mars 2018

Det blir et spennende foredrag om borgerlønn, og vi får Øyvind Steensen, Dagbladetspaltist og talsperson for borgerlønn Bien Norge, på besøk. Han vil holde foredrag i ca. 40 minutter, og deretter blir det mulighet til å stille spørsmål og diskutere temaet nærmere.

Tidspunkt:  21. mars kl 18.00

Sted: Kaffeforretningen Sarpen

Borgerlønn blir diskutert hos de fleste politiske partier om dagen, og vi har i vårt arbeidsprogram at vi ønsker et prøveprosjekt med dette. Her har du mulighet til å få svar på alt du lurer på om borgerlønn!

Vi samles i den hyggelige bakgården på Sarpen, og koser oss med deilig mat og drikke sammen med hyggelige MDG-ere. Det er mulig å kjøpe kjempegod vegetarlasagne, men husk å forhåndsbestille! Ellers kan du kose deg med en kopp kaffe, øl eller annet å drikke.

Ta kontakt med Helene Winther på telefon 456 19 435 om du har spørsmål om arrangementet.

Håper vi ses for en hyggelig og inspirerende kveld!

Om bildet over, fra Wikimedia: On 4 October 2013, Swiss activists from «Generation Grundeinkommen» organised a performance in Bern were eight millions of valid Swiss 5-cent coins (one per inhabitant) were dumped on a the Bundesplatz, as a celebration of the successful collection of more than 125,000 signatures for their federal popular initiative, which forced the government to hold a referendum on whether or not to incorporate the concept of basic income in the Swiss Federal Constitution. In 2016, the referendum resulted in 76.9% of votes against the introduction of a basic income.